Video Anwar dan motif

Pokok pangkalnya Anwar. Dia ada motif untuk kata itu semua karut dan konspirasi BN. Azizah pun ada motif. Pemimpin pembangkang pun ada motif untuk kata "video was doctored". Apa lagi kalau bukan sebab pilihanraya.

Kemudian semua orang tuding jari kata Eskay pun ada motif, kononnya geram sebab Anwar tak support dia dalam satu kes. Rahim juga disebut bermotifkan balas dendam.

Untuk Anwar duduk pakai songkok kain pelikat lengkap baju melayu, mengaku "YA ITU SAYA!!!" se gentleman Chua.... jangan mimpila. Chua mengaku sebab jaga hati girl friend. Dalam video bukannya girl friend, pelacur saja.... hari ni betina A esuk Betina B... no strings, no emotional attachment. So, tak payah mengaku se gentle Chua.

Kita kena maafkan orang yg naive tentang video dan photo, kenapa pada hujung2 gambar, semuanya nampak gemuk. Juga kena maafkan orang yang tak observant dan tak biasa duduk hotel bukak lampu hujung sana hujung sini, lalu bayang di dinding ada dua tiga. Motif untuk defend Anwar sampai ke lubang-lubang melampau2 bagi setengah orang. Semua ada motif!

Tapi dah ada orang bagi warning..., jawab dulu 5 soalan. Ada orang tambah lagi, esuk lusa ada eskay 2...... ada lagi video 2 dan 3. Joceline Tan dalam Malaysia Star, 24 Mar 2011 ingatkan kita tentang Eskay berasal dari Kedah keturunan Siam dan pernah jadi honorary consul to Thailand. Hal buat perangai di Siam, Anwar tak boleh temberang dengan Eskay.

Tapi Najib rilek saja bila dia kata "truth, not perception, matters......" dan bukankah mengikut Nala, Anwar pernah kata lebih kurang macam ni " yang buat tu, Anwar jahat, yang jumpa imam itu Anwar baik". Namun ada juga yang perli balik, ingat Najib tu baik sangat ka "prove your saintliness", kata mereka.

Yang seronoknya, orang dalam video tu puas kongkek pelacur. Mirip saja Anwar, bukan Anwar, bak kata Azizah. Cuma saya tertanya-tanya, orang dalam video tu berfikir macam Anwar tak, hati dia sebiji macam Anwar tak. Orang putih atau lawyer india suka cakap orang putih suka kata body and soul. Satunya badan dan satu lagi soul, macam hati, macam jiwa............


OMEGA... Oh My God!!!

No comments:

Post a Comment