Video Anwar: antara Jasad dan Jiwa

Mirip, tapi bukan Anwar, kata-kata Azizah seperti terpampang di akhbar.

Jasad: Mirip tapi bukan Anwar
Agaknya ada juga orang mirip Anwar di Malaysia atau Siam , dari tingginya, umur, rangka badan, bentuk dada, perut, bontot, kepala, gaya hidung, gaya sengeh, rambut, stail rambut, rupa ekur rambut, gaya berjalan, gaya duduk, stail pakai tuala, misai, nisbah antara kepala, leher, panjang lengan, jarak antara puting kiri ke puting kanan, patern kedut di leher, muka, dada dan perut, gaya lap kote dengan tuala, rupa dari pandangan depan belakang dan sisi . Kalau mahu detail kepada sifat fizikal, kita boleh bagi 1000 butiran dalam satu senarai panjang. kemudian kita boleh mula tick yang mana match. Itu cara pemikiran orang2 biasa. Lawyer fikir cara lain, ringkasnya cara nak menang. Anwar fikir macam lain jugak, iaitu cara nak melepas.

Jasad: Mirip, tapi bukan A,B,X,Y.
Juga terfikir-fikir, ada tak orang macam Mahathir, macam Najib, macam Nazri, macam Hadi, macam Karpal, macam Nik Aziz, macam Chua pergi ke SPA dan buat perangai jantan kongkek pelacur, sementara aksinya direkod. Agaknya kalau ada video macam itu, apa respon mereka. Mahathir dan Nik Aziz mungkin tak buat perangai jantan miang. Tapi yang lain, mana kita tau. Tapi pentingnya, video seperti itu tidak ada untuk orang lain, kecuali Chua dan yang terbaru kononnya Anwar. Cerita VJ dulu dah lama sangat, dah basi. itu tolak sebelah.

Jiwa: gentleman vs brutal
Chua gentleman, lalu mengaku. Anwar bukan setakat tak mengaku, malah menyalahkan orang lain. Susah dengan Anwar ni. Nak kata dia gentleman ka, brutal ka, jenis miang ka, jenis gatal kote ka, nak kata dia pandai buat tak pandai sorok ka, atau seronok buat tapi takut nak mengaku ka, atau dia memang jenis penipu ka, atau dia jenis suka hidup dua alam ka. Susah nak teka dalam perspektif chua dan anwar. Kes macam ni mana boleh teka-teka, mesti tepat-tepat, kena hormat the exactness of science.

Jiwa dan Raga
Kemudian saya ingin bawa kepada hal jasad dan jiwa. Body and Soul. Itulah manusia. DNA adalah ukuran kepada jasad. Cap jari pun macam tu. Jiwa pula?

Just in case the body is almost, not exactly, Anwar, (agreeing with Azizah) but the soul is completely ANWAR!!!!.... But how do you charge a soul, slap a soul, kick a soul, or hang a soul or cut the soul to pieces, or say pointblank to a soul "YOU BASTARD!!" Who knows, the body is alright, the soul is not well, suffering... Who knows. Who knows.

Sidang akhbar Wan Azizah menafikan dengan "mirip, tapi bukan Anwar" juga wajar dilihat dari dua aspek, yang jasad tertera dan nyata, dan yang terselindung dalam jiwa, menangis dan meruntun. Itulah ayat yang paling sesuai untuk diujar oleh Azizah. Dia bukan kata "sikit pun tak ada rupa dan gaya Anwar". Tak wajar dipersoal Azizah berulang kali. Bukan dia yang jahat. Yang jahat lelaki yang lap punai dengan tuala.... Bukankah dia isteri kepada Anwar, ibu kepada anak-anak Anwar, dan itulah ayat yang paling baik dan terdaya disebutnya. Jiwa Azizah, siapa yang tahu......

OMEGA.. Oh My God!!!!

No comments:

Post a Comment