POZIYAH HAMZAH kata Anjin?

dia kata polis anjin...


Wanita PKR Gelar Polis Sebagai ANJING HINA!



Kenapa POZIYAH HAMZAH mesti gelar polis itu sebagai anjing? Peserta demonstrasi  berarak beramai-ramai di  jalanraya yang lazimnya laluan untuk kenderaan bergerak. Polis ditugaskan menjaga keamanan pada hari bersejarah BERSIH 3.0. Polis berdiri tengah panas terik matahari demi tugas, dan SOP lah yang mereka rujuk dan sentiasa ingat dalam melaksanakan tugas.  Peserta demonstrasi yang melampau tentulah kena sekeh sikit, masakan itu pun tak boleh. Kalau polis suruh berhenti atau bersurai mereka kena patuh. Dalam mengendali ribuan yang engkar perintah, kalau perlu kena pijak, kena pijaklah. Malah kalau perlu kena tembak sekalipun, maka polis akan tembak. 

Polis yang sama juga akan mengejar perompak dan peragut bila terserempak atau dalam mission. Mereka juga perlu menyiasat kes rogol, samun, dadah dan penipuan. Kalau dihitung-hitung, negara ini kekal sebegini hingga Kak Zi boleh membesar sikit sebanyak sebab ada polis jaga keamanan negara. Kalau tidak, mungkin Kak Zi tak sempat dilahirkan.

Bila dah jadi kucar-kacir macam setengah negara Arab, orang mati terbunuh setiap hari, beratus malah beribu. Kak Zi mana tau, sebab  tak pernah tempuhi.  Polis yang Kak Zi kata anjing itulah yang kita call bila rumah Kak Zi di pecah masuk, mengambil apa juga harta, dan merogol mana yang sempat. Anjing itu juga tempat Kak Zi mengadu minta bantuan, kecualilah Kak Zi memang kaya raya, boleh upah pengawal keselamatan sendiri di setiap penjuru, pintu dan tingkap rumah.

Jangan pula Kak Zi bersumpah supaya semua polis dalam negara ini mati macam anjing, hingga tidak lagi polis yang hidup.. Kak Zi waktu itu nanti akan jadi orang gila, menangis dan ketawa menyedari kuasa Kak Zi boleh bunuh semua anjing2 dengan sekali jampi saja.

Senang cerita, polis ada prosidur kerja mereka. Kak Zi sebagai penceramah cuba sedaya upaya keluarkan cerita menarik tak kira betul atau tidak, janji orang seronok dengar, ada jenaka sikit-sikit, ada cerita sensasi sikit-sikit, mengata-ngata sikit, selangseli dengan maki hamun. Waktu orang bertepuk tangan dan menjerit "takbirrr...."  panjang dan berulang-ulang Kak Zi akan suka, sengeh nampak lidah dan gigi.  Polis pulak kerja mereka menjaga keamanan negara. Kalau ada orang langgar undang-undang mereka akan cegah dan larang. 


Ada masa boleh cakap baik-baik, ada masa polis guna kekerasan. Kalau polis perlu tembak, mereka akan tembak. Itu sebab polis selalu ada pistol di pinggang atau dalam poket. Ramai budak-budak kecil bila ditanya esuk besar nak kerja apa, mereka kata POLISSS!!….. Jangan pula Kak Zi hancurkan impian kanak-kanak.

Kak Zi pula ada gigi dan lidah….. boleh sengeh dan boleh mengata!!   

No comments:

Post a Comment