ISU KHALWAT BADRUL AMIN PKR - SATU PEMERHATIAN

Isu sebegini tidak akan terlepas dari radar pemerhatian rakyat jelata. Apatah lagi dalam keadaan PRU13 sudah semakin panas bahangnya. Isu ini menjadi lebih panas kerana ia berlumba-lumba mencari publisiti, lantas bersaing dengan demonstrasi rakyat kempen HIJAU Lynas di Kuantan pada xxx lalu.

Pentas kempen HIJAU LYNAS dibina khas pertunjukan  wayang kulit untuk 20,000 penonton. Itulah sasaran Pakatan Rakyat. Pentas itu dibina khas untuk mengapi-apikan rasa marah rakyat kepada kerajaan yang tidak memperdulikan keselamatan rakyat. LYNAS ingin dijaja sebagai pelaburan kaut untung disebalik penderitaan jangkamasa panjang kepada rakyat. Waktu kempen sensasi sebegini, orang sering terpesona, seperti dulu PAS jaja Putrajaya dan KLIA adalah projek mega Firaun dan membazir duit rakyat, Anwar kata macam tu, DAP pun tumpang semangkuk. Sekrang tak ada siapa kata itu projek membazir. Kempen politik biasanya berlandaskan isu yang tidak betul tetapi ada baur sensasi. Gila..

Tetapi BADRUL AMIN telah berjaya mencuri publisiti dengan isu Khalwat. Betul atau tidak, itu antara Badrul Amin dan  wanita itu. Mereka tidak meyakinkan sesiapa sama ada benar atau tidak. Dimasa lain, di alam lain,  mereka tentu juga ditanya tentang perkara yang sama, kalaulah Khalwat itu benar berlaku.

Mood benci kerajaan melalui LYNAS lenyap sebegitu sahaja, yang muncul adalah mood benci PKR.

Tuduh orang sembarangan:
Semua orang tahu, BADRUL AMIN telah memaki hamun MUFTI PERLIS. Orang tua selalu berpesan "jangan tuduh, fitnah orang, sebab nanti benda itu patah balik ke kita".

Ternampak 20 orang:
Kita pernah dengar pencuri masuk rumah orang, kemudian tak jumpa jalan keluar. Ada yang berenang atas tanah, kerana melihat laut yang luas. Ada yang nampak jin setinggi pokok kelapa. Badrul Amin pula mengakui di pukul oleh seramai 20 orang gangster di Hotel. Itulah dia...,  BADRUL AMIN masa itu nampak 20 orang gangster memukul dia. Itu yang dia nampak, seperti pencuri yang nampak laut yang luas! Tak baik kita buruksangka konon BADRUL AMIN mereka-reka cerita. Mungkin itu yang dia nampak..... antara sedar dengan tidak.

Marriage Counselor:
Badrol Amin sedikit tersilap apabila mengaku mahu menolong seorang isteri yang dirundung masalah keluarga. Tak mengapa waktu siang, waktu 3 pagi itu tak rajin orang buat. Doktor on-call pun malas nak layan pesakit jam 3 pagi, tetapi Badrol Amin nampak bersemangat, siap dengan menempah bilik lagi!

Itu dia dunia dalam pentas politik. yang kerap menuduh, yang kerap memperlekehkan orang untuk kelihatan segak dan bergaya, itu semuanya palsu...... publisiti palsu.

Badrol Amin dirasakan lebih sesuai sebagai marriage counselor kerana kegigihan membantu tak kira siang atau malam. Badrol Amin sebagai ahli politik dan tokoh agama, telah rosak dan tidak boleh dibaiki lagi.






No comments:

Post a Comment